Zestawienie i porównanie ofert
Zestawienie i porównanie ofert
Przedmiot zamówienia: „Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021-2026”
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty: najniższa cena
W terminie do dnia 08.07.2021 r. do godz. 12.00 złożono poniższe oferty:
|   Lp.  |    Nazwa i adres wykonawcy (dostawcy)  |    Kryterium Cena brutto  |    Liczba punktów  |    Uwagi  |  
|   1.  |    GrinIS Michał Kozielski, ul. Wilcza 15A, 05-270 Marki 
  |    8 000,00 zł.  |    100  |    -  |  
|   2.  |    Karol Kuropiewski, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 23-110 Krzczonów  |    24 447,00 zł.  |    32,72  |    -  |  
W dniu 08.07.2021 r. została wybrana oferta złożona przez Wykonawcę: GrinIS Michał Kozielski, ul. Wilcza 15A, 05-270 Marki
Uzasadnienie wyboru: Wybrany wykonawca złożył ofertę, która spełnia wymagania określone w zapytaniu ofertowym, i która otrzymała najwyższą liczbę punktów tj. zawierała najniższa cenę spośród cen przedstawionych w ofertach.
2021.06.29 - Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021-2026
Klonowa, dnia 29.06.2021 r.
 OŚL. 602.24.2021
 ZAPYTANIE OFERTOWE
 dotyczące zamówienia o wartości poniżej zamówienie o wartości poniżej kwoty 130 000 złotych, realizowane bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
 Gmina Klonowa na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019) zaprasza do złożenia oferty na opracowanie dokumentu: 
  „Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021-2026”
I. Zamawiający:
Gmina Klonowa
 ul. Ks. Józefa Dalaka 2
 98-273 Klonowa
 NIP: 8272234443
 Tel.:   (+48) 43 8208493
 Faks: (+48)  43 8208476
 E-mail: gmina@klonowa.pl
II. Opis przedmiotu zamówienia:
1.    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu „Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021-2026” obejmującego:
 1.1.    Stworzenie bazowej inwentaryzacji emisji:
 a)     Wykonawca winien opracować bazę danych dotyczącą gospodarki energią na terenie całego obszaru Gminy Klonowa, tj. w sektorach: publicznym, prywatnym, przemysłowym. Badanie winno być poprzedzone wykonaniem szczegółowej inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych w ww. sektorach i obiektach znajdujących się na terenie Gminy Klonowa oraz wyliczeniem ilości CO2 emitowanego wskutek zużycia energii na terenie Gminy;
 b)     Inwentaryzacja winna być sporządzona z wykorzystaniem badania ankietowego (zrealizowanego w ramach w/w zamówienia). Celem opracowania ankiety i przeprowadzenia badania ankietowego w poszczególnych sektorach i obiektach jest uzyskanie danych na temat zużycia energii oraz emisji CO2. Pozyskane dane podczas inwentaryzacji powinny być możliwie jak najdokładniejsze, a sposób sporządzania inwentaryzacji powinien być dokładnie udokumentowany;
 c)     Na podstawie wykonanej szczegółowej inwentaryzacji źródeł emisji 
 w poszczególnych sektorach na terenie Gminy należy stworzyć bazę danych zawierającą wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią w Gminie oraz w jej poszczególnych sektorach i obiektach. Bazę należy usystematyzować w podziale na poszczególne nośniki (jak np. węgiel, olej opałowy itp.) w poszczególnych sektorach. Baza danych powinna zostać stworzona jako proste narzędzie analityczne z możliwością jego rozbudowy i aktualizacji. Baza ta powinna służyć również ocenie efektywności działań inwestycyjnych pod względem korzyści finansowych i efektów ekologicznych;
 d)  Bazę danych należy wykonać na aktywnych arkuszach kalkulacyjnych MS Excel z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami oraz w wersji tradycyjnej (papierowej) w formie raportu z inwentaryzacji wraz z bilansem emisji CO2 z obszaru Gminy Klonowa (w formie tabelarycznej), jak również przedstawionej w formie graficznej (na kolorowej mapie);
 e)  Pozyskiwanie danych niezbędnych do sporządzenia bazy danych nie może generować dodatkowych kosztów ze strony Zamawiającego.
1.2.    Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa (PGN):
 a)    PGN powinien być opracowany zgodnie  z obowiązującymi przepisami: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy prawo energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej oraz zgodnie z posiadanymi przez Gminę Klonowa planami, programami i innymi dokumentami województwa łódzkiego oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego w tym zakresie.
 b)    Projekt PGN należy opracować zgodnie z założeniami pozyskanymi 
 z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi (WFOŚiGW);
 c)    W PGN powinny zostać uwzględnione w szczególności następujące elementy sektora publicznego i prywatnego:
 •    Budynki, instalacje i urządzenia (budynki usługowe, mieszkalne, oświetlenie uliczne, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa);
 •    Lokalna produkcja energii elektrycznej;
 •    Zagospodarowanie przestrzenne i planowanie transportu;
 •    Zamówienia publiczne w zakresie termomodernizacji budynków 
 i odnawialnych źródeł energii;
 •    Współpraca z mieszkańcami, przedsiębiorcami i zainteresowanymi stronami.
 d)    PGN ma przyczynić się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do roku 2030 i zawierać dane w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych i zwiększenia udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych oraz redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej. PGN powinien być opracowany w sposób kompleksowy.
 e)    Opracowanie i przeprowadzenie prezentacji projektu PGN pracownikom Zamawiającego oraz podczas sesji Rady Gminy, podczas której dokument będzie przyjmowany;    
 f)    Opracowanie materiałów informacyjno-promocyjnych na potrzeby Zamawiającego.
1.3    Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
 a)    Przygotowanie wzorów pism, m.in. ogłoszeń, obwieszczeń informacji oraz wystąpień do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Wojewódzkiego/Powiatowego Inspektora Sanitarnego i WFOŚIGW w sprawie: uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko do PGN oraz zaopiniowania projektu PGN wraz z prognozą oddziaływania na środowisko (jeśli wymagane);
 b)    Zapewnienie udziału społeczeństwa w procedurze opiniowania PGN, w tym: podanie projektu dokumentów i prognozy oddziaływania na środowisko do publicznej wiadomości; zebranie uwag i ich analiza – rozpatrzenie i uwzględnienie uwag.
 c)    Sporządzenie podsumowania procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w 2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej.
1.4    Pozostałe informacje dot. przedmiotu zamówienia
 a)    Zamawiający informuje, że w ramach podpisanej umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do:
 •    Zapewnienia doświadczonych i wykwalifikowanych osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami prawa, zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
 •    Udziału sesji Rady Gminy, na których prezentowany będzie projekt uchwały dotyczący PGN;
 •    Pozyskania i zabezpieczenia we własnym zakresie i na własny koszt danych i materiałów niezbędnych do prawidłowej i terminowej realizacji przedmiotu zamówienia;
 •    Uzgodnienia z Zamawiającym treści i projektów poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia oraz przedłożenia ich ostatecznej wersji do zatwierdzenia przez Zamawiającego;
 •    Przekazania przedmiotu zamówienia wraz z uzgodnieniami po 3 egz. 
 w wersji papierowej i elektronicznej (plik PDF, Microsoft Office) na podstawie protokołu odbioru;
 •    Przekazania na piśmie Zamawiającemu wszelkich praw autorskich do przedmiotu zamówienia.
 •    Przygotowania wniosku o dotację z WFOŚiGW w Łodzi do opracowania ,,Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021- 2026” wraz z rozliczeniem. 
 b)    Zamawiający zobowiązuje się do:
 •    Współdziałania z Wykonawcą w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia;
 •    Udzielania Wykonawcy wszelkich informacji oraz przekazywania materiałów i dokumentów będących w jego posiadaniu, niezbędnych do prawidłowej i terminowej realizacji przedmiotu zamówienia;
 •    Udostępnienia Wykonawcy dokumentów programowych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia będących w posiadaniu Zamawiającego.
III. Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonania oceny ich spełnienia:
•    Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
 •    Zaoferowana cena powinna uwzględniać wykonanie wszystkich prac i czynności, w tym przygotowania i przeprowadzenia niezbędnych analiz oraz zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.
 •    Ofertę należy sporządzić zgodnie z załączonym wzorem formularza oferty. 
 •    Ceny podane w ofercie nie podlegają zmianom przez cały okres obowiązywania umowy.
 •    Oferta powinna być sporządzona w języku polskim pod rygorem nieważności.
 •    Oferta złożona po terminie nie będzie rozpatrywana.
 •    Wybrana zostanie oferta sporządzona zgodnie z warunkami zapytania, zawierająca najniższą cenę za wykonanie usługi. Z wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana będzie podpisana umowa na realizację zamówienia.
 •    Oferent załączy oświadczenie, że dysponuje zespołem składającym się z co najmniej 2 osób posiadających doświadczenie w opracowywaniu planów gospodarki niskoemisyjnej bądź dokumentów w zakresie gospodarki niskoemisyjnej. 
IV.    Termin wykonania
 Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: 30.11.2021 r.
 V.    Kryteria oceny oferty:    
 Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o kryterium:
 1.    Cena 100% 
 Zamawiający porówna i oceni oferty w następujący sposób:
 ocena w kryterium „najniższa cena”, dla którego cena minimalna jest najkorzystniejsza, ilość punktów będzie obliczona według wzoru:
2. Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie. w przypadku rozbieżności pomiędzy wartością wyrażoną cyfrowo a podaną słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta wartość podana słownie. Ofertę należy sporządzić podając również prawidłową stawkę VAT za wykonaną usługę.
VI. Miejsce składania ofert.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, w kopercie do dnia  08 lipca 2021 r. do godz. 12.00 w sekretariacie Urzędu Gminy Klonowa, ul. Ks. Józefa Dalaka 2, 98-273 Klonowa, pok. 10. Koperta winna być zamknięta, opieczętowana i opatrzona nazwą zadania tj. „Oferta na sporządzenie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Klonowa na lata 2021-2026”
  Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacja na temat zakresu wykluczenia:
Z udziału w realizacji zamówienia wykluczony zostaje Oferent, który:
 1.    Złożył ofertę po terminie lub opracowaną w niewłaściwy sposób.
 2.    Nie spełnia kryteriów formalnych (dot. zasobów kadrowych) lub pomimo wezwania do złożenia wyjaśnień lub uzupełnień, nie wywiązał się z powyższego.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany albo odwołania niniejszego zapytania ofertowego przed upływem oraz po upływie składania ofert bez podania przyczyny.
VIII. Kontakt: 
 Urząd Gminy Klonowa, Małgorzata Drapikowska, Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska i leśnictwa, e-mail: drapikowska@klonowa.pl, tel. 43 820 84 93.