2021.10.18 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa


Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Usługi związane z odpadami

18‑01‑2022 13:47:22

18‑01‑2022 10:32:27

18/01/2022    S12

Polska-Klonowa: Usługi związane z odpadami

2022/S 012-027168

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Wyniki postępowania

Usługi

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Klonowa
Adres pocztowy: ul. Ks. Józefa Dlaka 2
Miejscowość: Klonowa
Kod NUTS: PL714 Sieradzki
Kod pocztowy: 98-273
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Bożena Marciniak
E-mail: marciniak@klonowa.pl
Tel.: +48 438208493
Faks: +48 438208476
Adresy internetowe:
Główny adres: https://www.bip.ugklonowa.finn.pl

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

 

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa

 

Numer referencyjny: FZW.271.4/1.2021

II.1.2)Główny kod CPV

90500000 Usługi związane z odpadami

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

 

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.

 

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.7)Całkowita wartość zamówienia (bez VAT)

Wartość bez VAT: 1 646 645.00 EUR

II.2)Opis

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000 Usługi gospodarki odpadami

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL714 Sieradzki

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

 

Teren Gminy Klonowa

 

II.2.4)Opis zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Klonowa, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zbiórka odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegająca na przejeździe i załadunku odpadów zgodnie z harmonogramem, oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości i PSZOK-u w pojemniki i worki na odpady zgodnie z regulaminem utrzymania i porządku na terenie Gminy Klonowa.

 

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności faktury / Waga: 40%

Cena - Waga: 60%

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2021/S 202-527846

IV.2.8)Informacje o zakończeniu dynamicznego systemu zakupów

IV.2.9)Informacje o zakończeniu zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w postaci wstępnego ogłoszenia informacyjnego

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Nazwa:

 

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa

 

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak

V.2)Udzielenie zamówienia

V.2.1)Data zawarcia umowy:

14/12/2021

V.2.2)Informacje o ofertach

Liczba otrzymanych ofert: 1

Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 1

Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie

V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy

Oficjalna nazwa: "EKO-REGION" spółka z o.o.
Krajowy numer identyfikacyjny: 7691917979
Adres pocztowy: ul. Bawełniana 18
Miejscowość: Bełchatów
Kod NUTS: PL713 Piotrkowski
Kod pocztowy: 97-400
Państwo: Polska

Wykonawcą jest MŚP: tak

V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)

Całkowita końcowa wartość umowy/części: 1 592 500.00 EUR

V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.3)Informacje dodatkowe:

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

—24.1. Środki ochrony prawnej przewidziane są w dziale VI ustawy. —24.2. Środkami ochrony prawnej są odwołanie i skarga do sądu. —24.3. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy. —24.4. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy. —24.5. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. —24.6. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. —24.7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. —24.8. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. —24.9. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach: —a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. —b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej. —c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. —24.10. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. —24.11. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego. —24.12. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

13/01/2022

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA O TREŚCI ZŁOŻONYCH OFERT

18‑11‑2021 12:06:07

                                                                                                               Klonowa, dn. 17.11.2021r.

FZW.271.4/1.5.2021

 

INFORMACJA O TREŚCI ZŁOŻONYCH OFERT

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, numer sprawy: FZW.271.4/1.2021. Nazwa zadania: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa”.

 

Na podstawie art.222 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. ( DZ. U. z 2021 r. poz. 1129)  Gmina Klonowa informuje, co następuje:

 

w terminie do dnia 17.11.2021 r. do godz. 10.00 złożono następujące oferty:

 

  1. „ECO-REGION” spółka z o.o., ul. Bawełniana 18, 97-400 Bełchatów,

Cena: 1 719 900,00 zł, Termin płatności faktur: 30 dni

 

 

                                                                                                                            WÓJT

 /-/ Marcin Golanowski 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja o kwocie przeznaczonej na realizacje zamówienia

17‑11‑2021 10:52:17

Kwota jaką Gmina Klonowa zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa”  (nr sprawy: FZW.271.4/1.2021) wynosi 1 780 000,00 zł.

Wójt

/-/ Marcin Golanowski

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja o zapytaniach wraz z wyjaśnieniami

04‑11‑2021 13:06:31

Klonowa, dn. 04.11.2021

FZW.271.4/1.3.2021

 

Informacja o zapytaniach wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego dotyczy przetargu nieograniczonego na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa”.

 

Zamawiający zgodnie z art. 135 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo Zamówień Publicznych dalej ustawa Pzp(Dz. U. z 2021 r.  poz. 1129) udziela następujących wyjaśnień w związku z pytaniami od Wykonawców:

 Pytanie 1

Dotyczy: SWZ, Dz. XVI, Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pkt 2. oraz wzór umowy § 11 ust. 1 oraz Załącznik nr 4 Formularz ofertowy

„2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę” .

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu w następujący sposób:

„2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 2 % ceny całkowitej podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę”

oraz wzór umowy § 11 ust. 1

„1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 5 % kwoty określonej w § 3 ust. 1 (całkowitej szacowanej wartości wynagrodzenia brutto), tj. w wysokości: ………………………., w formie ………………………………. „

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu w następujący sposób:

„1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 2 % kwoty określonej w § 3 ust. 1 (całkowitej szacowanej wartości wynagrodzenia brutto), tj. w wysokości: ………………………., w formie ………………………………. „

oraz Załącznik nr 4 Formularz ofertowy

„Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

Zobowiązuję się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % całkowitej ceny ofertowej, w kwocie:”

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu w następujący sposób:

„Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

Zobowiązuję się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2 % całkowitej ceny ofertowej, w kwocie:”

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 1:

Zamawiający nie zgadza się na obniżenie wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zgodnie z art. 452 ust. 2 PZP maksymalna wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5%.

 

Pytanie 2

Dotyczy: Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Zadanie 1 pkt.16 oraz Obowiązki Wykonawcy pkt 9.

„16. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości harmonogramu wywozu odpadów:”

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu w następujący sposób:

„16. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do siedziby Zamawiającego harmonogramu wywozu odpadów:”

Obowiązki Wykonawcy pkt 9.

„9. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do drogi, do której zapewniony jest swobodny dojazd, w terminach ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych. Wykonawca sporządza, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramy odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w formie czytelnych kalendarzyków, które zobowiązany jest dystrybuować pomiędzy właścicieli nieruchomości wraz z pojemnikami”.

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu w następujący sposób:

„9. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do utwardzonej, publicznej drogi, do której zapewniony jest swobodny dojazd, w terminach ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych. Wykonawca sporządza, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramy odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w formie czytelnych kalendarzyków, które zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego”.

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 2

Zamawiający zgadza się na modyfikację zapisu w zakresie dotyczącym dostarczania  harmonogramu wywozu odpadów do siedziby Zamawiającego, zgodnie z wnioskiem Wykonawcy w związku z powyższym Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Zadanie 1 pkt.16 otrzymuje brzmienie:

„16. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do siedziby Zamawiającego harmonogramu wywozu odpadów:”

oraz Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy pkt. 9. Otrzymuje brzmienie:

„9. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do drogi, do której zapewniony jest swobodny dojazd, w terminach ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych. Wykonawca sporządza, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramy odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w formie czytelnych kalendarzyków, które zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego”.

 

 

Pytanie 3

Dotyczy: Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy pkt.4,5 oraz Załącznik nr 9 wzór umowy § 5 ust. 1. pkt 9) oraz § 10 ust. 1

„4. Uzyskanie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu I Środowiska w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych z dnia 3 sierpnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1530)

5. Uzyskanie:

a. poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła,

b. poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych

w poszczególnych latach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu I Środowiska w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych z dnia 3 sierpnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1530)”

oraz Załącznik nr 9 wzór umowy § 5 ust. 1. pkt 9)

„9) osiągnięcia, zgodnie z art. 3b ust. 1 i art. 3c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i rozporządzeniami wykonawczymi do ww. ustawy, założonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;”

oraz § 10 ust. 1

„1.Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w przypadku nieosiągnięcia wymaganych zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 9 umowy poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku w poszczególnych latach w wysokości kary przewidzianej przepisami prawa dla gminy za niewywiązanie się z tego obowiązku.”

Zgodnie z art. 3b i 3c Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019.2010 tj. z dnia 2019.10.23), to gminy są zobowiązane osiągnąć poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia, a także poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.

To Gmina - jako jedyna - ma pełną wiedzę o ilościach odpadów komunalnych odebranych ze swojego terenu. Obarczanie tym zadaniem Wykonawcy jest nieadekwatne do posiadanych przez niego możliwości. Należy pamiętać, że w myśl obowiązujących przepisów, na terenie danej gminy kilka podmiotów może świadczyć usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Wykonawca nie ma pełnej wiedzy o ilościach odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy, ani też nie ma wpływu na sposób zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych przez inne podmioty. Tylko Gmina posiada pełną informację o ilości zebranych odpadów komunalnych przekazanych do recyklingu przygotowania do ponownego użycia, otrzymując sprawozdania od wszystkich podmiotów prowadzących działalność z zakresu gospodarowania odpadami na terenie danej gminy. Mając na uwadze powyższe, Wykonawca wnioskuje o usunięcie powyższych zapisów oraz innych zapisów z SWZ i projektu umowy odwołujących się do powyższej kwestii.

W przypadku negatywnej odpowiedzi Zamawiającego na powyższy wniosek, Wykonawca zwraca się z pytaniem, czy Zamawiający będzie wymagał osiągnięcia poziomów recyklingu w ramach umowy zawartej w oparciu o niniejsze postępowanie wyłącznie w zakresie odpadów odebranych przez Wykonawcę?

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 3

Zamawiający nie zgadza się na powyższy wniosek i nie dokona zmian w w/w zakresie w Szczegółowym Opisie Zamówienia, Obowiązkach Wykonawcy pkt.4,5 oraz Załączniku nr 9 wzór umowy § 5 ust. 1. pkt 9) oraz § 10 ust. 1. Jednocześnie Zamawiający informuje, że Wykonawca będzie zobowiązany do osiągnięcia poziomów recyklingu w ramach umowy zawartej w oparciu o niniejsze postępowanie wyłącznie w zakresie odpadów odebranych przez Wykonawcę.

 

 

Pytanie 4

Dotyczy: : Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy pkt.15

„15. Prowadzenie dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu rocznych sprawozdań w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy zgodnie z wymaganiami art. 9n-9na Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawierających informacje o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; liczby właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady zgodnie z art. 9n w/w ustawy do końca miesiąca następującego po okresie, którego dotyczą”

Wykonawca zauważa, że obowiązek sporządzania sprawozdań wynikający z art. 9na dotyczy podmiotów prowadzących Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, Wykonawca jest odpowiedzialny za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgromadzonych w PSZOK, a zatem Wykonawca, w myśl obowiązujących przepisów prawa, nie jest zobowiązany do sporządzania sprawozdania wynikającego z art. 9na. Wykonawca wnioskuje o zmianę powyższego zapisu, tj. wykreślenie odwołania do art. 9na.

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 4

Zamawiający zgadza się na wykreślenie odwołania do art. 9na w związku z czym powyższy punkt załącznika nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia otrzymuje brzmienie:

„15. Prowadzenie dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu rocznych sprawozdań w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy zgodnie z wymaganiami art. 9n Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawierających informacje o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; liczby właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady zgodnie z art. 9n w/w ustawy do końca miesiąca następującego po okresie, którego dotyczą.”
Jednocześnie Zamawiający informuje, że po w/w zmienianym pkt. 15 dodaje pkt. 15a w brzmieniu:
„15a. Przekazywanie rocznych informacji o ilościach, rodzajach i sposobie zagospodarowania odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w danym roku, w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.”

 

 

Pytanie 5

Dotyczy: : Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowy Opis Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy pkt.17 oraz Załącznik nr 9 wzór umowy § 5 ust.11

„17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających:

a. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa;

b. wykaz nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;

c. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach;

d. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca”.

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu przez usunięcie pkt. b):

„17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających:

a. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa;

b. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach;

c. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca”.

oraz Załącznik nr 9 wzór umowy § 5 ust.11

„17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających:

a. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa;

b. wykaz nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;

c. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach;

d. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca”.

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu przez usunięcie pkt.b):

„17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających:

a. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa;

b. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach;

c. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca”.

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 5

Zamawiający zgadza się z wykreśleniem  pkt. 17b w załączniku nr 1 do SWZ, Szczegółowym Opisie Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy pkt.17 oraz w załączniku nr 9 wzór umowy § 5 ust.1 pkt. 11.

Wobec powyższego załącznik nr 1 do SWZ (Szczegółowy Opis Zamówienia, Obowiązki Wykonawcy) pkt. 17 otrzymuje brzmienie:

„ 17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających:

  1. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa;
  2. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach;
  3. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca.”

oraz załącznik nr 9 Wzór umowy § 5 ust. 1 pkt. 11 otrzymuje brzmienie:

„ 11. sporządzania miesięcznych Raportów zawierających:

  1. informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa), wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa,
  2. informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach,
  3. inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek; obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca,”

 

Pytanie 6

Dotyczy: : Załącznik nr 9 Wzór umowy § 10 ust.2 pkt 8

„2. Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty za rzecz Zamawiającego kary umownej:

8) w wysokości 10 000,00 zł za każdy przypadek zmieszania odebranych odpadów komunalnych różnych frakcji przez Wykonawcę”.

Zdaniem Wykonawcy wysokość kary jest zbyt wysoka i wnosi o modyfikację w sposób następujący:

„2. Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty za rzecz Zamawiającego kary umownej:

8) w wysokości 1 000,00 zł za każdy przypadek zmieszania odebranych odpadów komunalnych różnych frakcji przez Wykonawcę”.

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 6

Zamawiający nie zgadza się na modyfikację Załącznika nr 9 Wzór umowy § 10 ust.2 pkt 8.

 

 

Pytanie 7

Dotyczy: : Załącznik nr 9 Wzór umowy § 13 ust.1

„1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych i innych przypadków wskazanych w niniejszej umowie, Zamawiający nie dopuszcza możliwości wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy”.

Z uwagi na fakt , iż umowa ma być zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy Wykonawca wnosi o zmianę zapisu przez dodanie zapisów wynikających z art. 439 Pzp.

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 7

Zamawiający uwzględniając okres zawartej umowy zmodyfikował załącznik nr 9 Wzór umowy o zapisy wynikające z art. 439 Pzp. Zmieniony załącznik został udostępniony na stronie postępowania i stronie zamawiającego.

 

 

Pytanie 8

W związku z tym, że nie można wykluczyć sytuacji, w której właściciel nieruchomości zamieszkałej zgłosi do Wykonawcy chęć zawarcia dodatkowej płatnej umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (np. na dodatkowe ilości zmieszanych odpadów komunalnych pochodzących z porządkowania posesji, czy też na odbiór odpadów remontowo-budowlanych), Wykonawca zwraca się z następującymi pytaniami:

 

1. Czy podmiot odbierający odpady komunalne, posiadający wpis do Rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Klonowa może zawrzeć taką umowę, czy też strumień tych odpadów powinien być odebrany w ramach systemu gminnego (zlecony Wykonawcy przez Zamawiającego)? Jeżeli zlecenie takiej usługi miałoby nastąpić na podstawie decyzji Zamawiającego (zlecenie dodatkowej usługi przez Zamawiającego) to według jakich zasad ma odbywać się rozliczenie takiej usługi?

2. Jeżeli możliwe byłoby zawarcie przez podmiot odbierający umowy z właścicielem nieruchomości zamieszkałej, to w jaki sposób należy zaewidencjonować ilości odpadów odebrane w ramach w/w umowy? W którym sprawozdaniu składanym przez podmiot do gminy powinny być uwzględnione ilości odpadów odebrane w ramach dodatkowej umowy z właścicielem nieruchomości zamieszkałej? Czy w sprawozdaniu z ilości odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych, czy w sprawozdaniu składanym na mocy art. 9n ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - z ilości odpadów odebranych w ramach umów zawartych z właścicielami nieruchomości?

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 8

Zamawiający nie przewiduje dodatkowych usług od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, czyli odbioru dodatkowych ilości odpadów powstałych z porządkowania posesji czy też odpadów remontowo- budowlanych. Takie odpady powinny być odebrane po zawarciu dodatkowej umowy przez podmiot odbierający odpady komunalne posiadający wpis do Rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Klonowa z właścicielem nieruchomości zamieszkałej.

Podmiot zawierający umowy z właścicielem nieruchomości zamieszkałej na odbiór dodatkowych odpadów komunalnych w myśl art. 9n ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach składa informacje w ostatnim sprawozdaniu za dany rok podając liczbę właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady komunalne, oraz dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, a także wykaz tych właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, adres nieruchomości oraz w przypadku rozwiązania umowy - informację, do kiedy umowa obowiązywała.

 

 

Pytanie 9

Dotyczy: Załącznik nr 1 do SWZ wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych § 3 pkt 10.

„10. Przetwarzający nie korzysta z usług innego podmiotu przetwarzającego bez uprzedniej szczegółowej lub ogólnej pisemnej zgody Administratora.”

Z uwagi na fakt, że Podwykonawca, który będzie świadczył na rzecz Wykonawcy usługę na terenie Gminy Klonowa znany jest już na etapie postępowania przetargowego, proponujemy zmianę powyższego zapisu na następujący:

„10. Wraz z zawarciem niniejszej umowy Administrator udziela na rzecz Podmiotu Przetwarzającego ogólnej zgody na dalsze powierzenia przetwarzania danych osobowych. W przypadku, gdy Podmiot Przetwarzający poweźmie zamiar dokonania zmian dotyczących dodania lub zastąpienia dalszych podmiotów przetwarzających, poinformuje o tym Administratora. Administrator ma prawo do wyrażenia sprzeciwu w tym zakresie w terminie 7 dni od dnia poinformowania go przez Podmiot Przetwarzający. Poinformowanie przez Podmiot Przetwarzający może nastąpić w drodze pisemnego zgłoszenia przesłanego na adres Administratora.”

 

Odpowiedź Zamawiającego na pytanie nr 9

Zamawiający nie zgadza się na powyższą modyfikację.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o zamówieniu - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa

18‑10‑2021 15:30:09

18/10/2021    S202

Polska-Klonowa: Usługi związane z odpadami

2021/S 202-527846

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Klonowa
Adres pocztowy: ul. Ks. Józefa Dlaka 2
Miejscowość: Klonowa
Kod NUTS: PL714 Sieradzki
Kod pocztowy: 98-273
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Bożena Marciniak
E-mail: marciniak@klonowa.pl
Tel.: +48 438208493
Faks: +48 438208476
Adresy internetowe:
Główny adres: https://www.bip.ugklonowa.finn.pl

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://www.bip.ugklonowa.finn.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

 

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa

 

Numer referencyjny: FZW.271.4/1.2021

II.1.2)Główny kod CPV

90500000 Usługi związane z odpadami

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

 

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.

 

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000 Usługi gospodarki odpadami

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL714 Sieradzki

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

 

Teren Gminy Klonowa

 

II.2.4)Opis zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Klonowa, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zbiórka odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegająca na przejeździe i załadunku odpadów zgodnie z harmonogramem, oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości i PSZOK-u w pojemniki i worki na odpady zgodnie z regulaminem utrzymania i porządku na terenie Gminy Klonowa.

 

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności faktury / Waga: 40%

Cena - Waga: 60%

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2022

Koniec: 30/06/2024

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

 

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:

- posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Klonowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.),

- posiada wpis do BDO,

- posiada umowę z instalacjami komunalnymi do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne lub oświadczenie dotyczące posiadania własnej instalacji przez Wykonawcę

 

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł

 

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:

a. że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zadań polegających na wykonaniu co najmniej jednej usługi odpowiadającej rodzajem i wartością przedmiotowemu zamówieniu, tj. wykonaniu usługi polegającej na wywozie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w ilości nie mniejszej niż 300 Mg w czasie świadczenia usługi przez 12 kolejnych miesięcy;

b. że dysponuje na czas realizacji zadania pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi, oraz wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, w ilości:

- co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,

- co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,

- co najmniej jednym samochodem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej.

Posiadanie bazy magazynowo- transportowej:

- usytuowanej w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Klonowa,

- usytuowanej na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny,

- wyposażonej w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,

- wyposażonej w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,

- wyposażonej w legalizowaną samochodową wagę najazdową w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,

- wyposażonej w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych,

- wyposażonej w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych

- na terenie której znajduje sie punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122)

 

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

 

1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie.

2. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 9.

 

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 17/11/2021

Czas lokalny: 10:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Oferta musi zachować ważność do: 14/02/2022

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 17/11/2021

Czas lokalny: 11:00

Miejsce:

 

Urząd Gminy Klonowa, ul. Ks. Józefa Dalaka 2, 98-273 Klonowa

 

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

 

Otwarcie ofert następuje poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego po zalogowaniu w zakładce Deszyfrowanie na mimiPortalu i następuje poprzez wskazanie pliku do odszyfrowania.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

 

I kwartał 2024

 

VI.3)Informacje dodatkowe:

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

—24.1. Środki ochrony prawnej przewidziane są w dziale VI ustawy. —24.2. Środkami ochrony prawnej są odwołanie i skarga do sądu. —24.3. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy. —24.4. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy. —24.5. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. —24.6. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. —24.7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. —24.8. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. —24.9. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach: —a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. —b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej. —c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. —24.10. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. —24.11. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego. —24.12. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

13/10/2021

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Marcin Świtała
email: switala@klonowa.pl tel.:43 8208493 fax: 43 8208493
, w dniu:  18‑10‑2021 19:23:36
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Świtała
email: switala@klonowa.pl tel.:43 8208493 fax: 43 8208493
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
24‑01‑2022 13:48:31
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive